Muzička škola Vatroslav Lisinski
:
Malo čudno, a potpuno savršeno:

Arhitekti iz MPLAN-a oblikuju grad Bjelovar na sjeveru Hrvatske. Njihov najnoviji projekt je nova muzička škola s posebnom zupčastom fasadom koja zamjenjuje tri privremena, prethodno raspoređena mjesta širom grada. Kroz blago pomaknutu složenu strukturu stvorili su idealne prostore za glazbeni razvoj mladih talenata.

Kosa perspektiva snimljena iz donjeg kuta na glazbenu školu u Bjevolaru s PREFA fasadom sa zubcaskim profilom. Kombinacija crnih i aluminijskih fasadnih elemenata te velikih staklenih prozora daje zgradi moderan i suvremen stil.

Stvaramo životne prostore

MPLAN se ponovno ističe kao lokalni inovator. Ovaj tim arhitekata i inženjera odgovara na pitanja o urbanizmu i arhitekturi u Zagrebu i Bjelovaru. Njihovi projekti uključuju obiteljske kuće, vrtiće, škole i zdravstvene centre, s naglaskom na javne projekte. Hrvoje Malčić vodi tim od 18 članova. On vjeruje da arhitektura treba zadovoljiti interese investitora i korisnika, a istovremeno služiti javnom interesu.

Portret glavnog arhitekta Hrvoja Malčića iz glazbene škole u Bjevolaru, Hrvatska

Vrijeme za promjenu

U Bjelovaru se također radi na takvom unapređenju. U prilično malom središtu staroga grada smještene su gradska i županijska uprava, podružnice ministarstava, arhivi i gradska knjižnica, kao i razne trgovačke djelatnosti, a prije svega javne ustanove. Grad puno investira u nove i rekonstrukcijske projekte, koji su većinom arhitektonski manje eksperimentalni i prvenstveno slijede tradicionalnu liniju. Kada imaju priliku stvoriti građevinu s modernim arhitektonskim jezikom poput glazbene škole Vatroslava Lisinskog, tim gospodina Hrvoja posebno se raduje. U predgrađu, udaljenom svega 20 minuta pješice od staroga grada, ona se ističe svojom korisnički orijentiranom cjelokupnom kompozicijom i aluminijskom ovojnicom koja privlači sve poglede.

Moderna višespratna glazbena škola u Bjevolaru s PREFA fasadom u zubcastim profilu. Fasada je djelomično crna i natur sjajna, reflektira sunčevu svjetlost, dok veliki stakleni prozori pridonose modernom izgledu. U pozadini se vide stambene zgrade i drveće.

Arhitektura za muziku

Građevina se sastoji od prizemnog dijela s ulaznom holom i administrativnim prostorima te četiri kata u kojima se nalaze učionice za nastavu teorije muzike, zborna dvorana, orkestralna dvorana, velika dvorana i prostori za individualnu nastavu. „Dizajn je bio značajno pogođen urbanističkim zahtjevima, budući da smo muzičku školu morali realizirati na relativno maloj parceli“, objašnjava Hrvoje Malčić o nastanku zgrade. „Povukli smo prizemlje unatrag kako bismo stvorili što više slobodnog prostora, a glavni volumen gornjih katova oblikovali smo tako da stvara dojam lebdenja. Problem prostora u zgradi riješili smo tako što smo u gornjim katovima smjestili isključivo učionice za individualnu nastavu, koje zauzimaju manje mjesta. Neparalelni zidovi unutar zgrade dijelom se odražavaju i na fasadi okrenutoj prema ulici, čime doprinose arhitektonskoj jedinstvenosti zgrade.“

Bočni pogled na glazbenu školu u Bjevolaru s modernom PREFA fasadom u zubcastom profilu. Fasada je u crnoj i aluminijski sjajnoj boji, a geometrijski oblici doprinose istaknutom, minimalističkom dizajnu.

Sitnice dizajna

Bilo da se radi o akustičnim panelima u prostorijama koji istovremeno služe kao dizajnerski elementi, ili o posebnoj fasadi od PREFA aluminija koja s dvije kontrastne boje ukazuje na različite volumene: muzička škola Vatroslav Lisinski živi unutra i van kroz svoje fine detalje. Dio zgrade koji sadrži dvorane arhitekti su obložili oblogom od zupčastog profila u crnoj boji. „Kako bismo izbjegli dojam težine, glavni volumen smo obložili istim profilom u nježno sjajnoj, prirodno poliranoj izvedbi. Tako aluminijska ovojnica ovisno o vremenskim uvjetima, dobu dana i godišnjem dobu stvara potpuno drugačiji dojam“, oduševljeno ističe Ana Rašan, jedna od uključenih arhitektica.

Pogled iz blizine na fasadu glazbene škole u Bjevolaru sa zubcastim profilom. Fasada kombinira crne i prirodno sjajne površine koje se na suncu presijavaju, naglašavajući suvremeni dizajn.

PREFA na meti

Osim pouzdanosti i trajnosti aluminija, značajnu ulogu u odluci za odabir ovog proizvoda igrale su i estetske mogućnosti: „Kada nam je Filip Dubrovski iz PREFA-e predstavio uzorke, odmah smo se oduševili vertikalno zupčastim profilom s njegovim jasnim, oštrim linijama i složenošću površine koja se stvara. Bili smo sretni što smo mogli uvjeriti investitora u korištenje aluminija.“ Hoće li se i ubuduće inspirirati klijente na arhitektonska rješenja s aluminijem? Definitivno. Za arhitekte iz MPLAN-a razvoj u ovom smjeru polako, ali sigurno postaje sve vidljiviji.